Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu

Tobago

Door: miamathijssen2

Blijf op de hoogte en volg Mia

06 Juni 2012 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Tobago
Tjonge ik heb het veel te druk om mijn website bij te houden.
Fruit koop ik meestal in een stalletje in de buurt. De meeste groenten en fruit worden een keer per week ingevlogen Kun je je dat voorstellen in zo'n vruchtbare omgeving? En aangezien de bevoorrading af en toe te wensen overlaat komt het regelmatig voor, dat er iets niet is. Toevallig net als je eters hebt die avond, natuurlijk. Dus ik ben al zo ver, dat ik minstens een dag tevoren inkopen doe. Maar helaas. Als je het in de ene supermarkt niet vindt, is de andere ook door zijn voorraad heen. Maar soms vind je in de stalletjes nog wel wat. Laatst waren de paprika’s niet te koop en beloofde de verkoopster van mijn stalletje, dat ze de andere dag paprika’s zou hebben. En warempel, helaas maar een hele kleine, maar ze had hem wel voor me bewaard. Ik mocht hem gratis meenemen.
Gisteren ging ik papaja kopen. Waren ook niet te koop in de winkels. Zorgvuldig zocht ik een rijpe uit. Een oude man wilde me zo graag helpen en was druk in de weer. Alleen hij liet de papaja op mijn voet vallen. Hij dook naar de grond en begint mijn voet te kussen en erover heen te aaien en de papaja werd weggelegd voor een volgende koper, want een gebutste papaja wilde hij niet verkopen aan me.

Vanaf ons balkon kun je heerlijk rondkijken. Zo zag ik op een avond een auto voorbij scheuren met blauwe lichtjes in de velgen, die heerlijk opflikkerden. Schitterend!

Tobago, de andere helft van de Tweelingeilanden Trinidad and Tobago is ongelofelijk mooi. Rustiger en ongerepter dan Trinidad. Op aanraden van vrienden zijn we naar Speyside gegaan, een dorpje in het zuidoosten van Tobago. Tenminste 5 kwartier rijden van het vliegveld. taxikosten: US $ 30. Daar kom je in Nederland niet mee toe! Het hotel lag daar in een prachtige baai en er was veel te zien. Met een glasbodemboot zijn we gaan varen. Eerst naar Little Tobago, een onbewoond eilandje, dat we zijn rondgelopen. Prachtig tropisch regenwoud, volop vogels, zoals de red-billed Tropicbird, die vnl. op dit eiland broedt. We zagen veel nesten en enkele jongen. De vogels scheerden laag over ons hoofd om ons van hun broedplaatsen weg te krijgen (en terecht). Ook de prachtige “magnificent fregate bird” was volop aanwezig. Deze vogels zijn net als aalscholvers, zij kunnen niet vliegen met natte vleugels, omdat er geen olie op zit. Daarom jagen ze op de vis, die de meeuwen vangen, die vervolgens worden weggekaapt rechtstreeks uit hun bek. (zie een filmpje op You tube: “ Fregate birds attacks on Tropic Bird) David Attenborough. Hij heeft hier natuurfilms opgenomen, die door de BBC zijn uitgezonden (Trials of Life).
Daar waar de koraalriffen waren zijn we overboord gesprongen en gaan snorkelen. Wauw, wat een pracht. Jammer, dat ik geen onderwatercamera had. Alle kleuren vis: blauw, geel, groot,klein. Mooier dan we in Great Barrier Reef hebben gezien , dat toch bekend staat als een van de mooiste plekken om te duiken.
Voor Little Tobago ligt nog een onbewoond eilandje “Goat Island”, dat ooit eigendom was van Ian Fleming. Er staat 1 huis, waar hij zijn James Bond films geschreven schijnt te hebben.
De andere dag zijn we met een gids het tropisch regenwoud ingegaan. We hebben zo ontzettend veel en kleurrijke vogels gezien. Maar op de foto zetten lukt bijna niet, want ze zitten tussen de bladeren en scherp stellen is dan een probleem; bovendien blijven ze niet stil zitten.
De volgende dag moesten we weer naar huis, maar voordat we vertrokken konden we nog wel een uurtje zeekajakken. Al was het een zeekajak, we mochten toch de baai niet uit vanwege de gevaarlijke stroming, daar waar de Atlantische Oceaan en de Caribische Zee samenkomen. Dat klopt ook, want toen we de dag ervoor naar Little Tobago voeren waren de golven heel erg groot.
Goed, dat was het weer voor deze keer. Ik hoop ook van jullie weer veel verhalen te horen.
Morgen stap ik op het vliegtuig naar Nederland tot de 23ste juni. Even mijn moeder bezoeken en meteen wat dingen aanschaffen, die we hier niet kunnen kopen.
Dus, wie weet tot ziens.

  • 10 Juni 2012 - 08:19

    Roos Van De Schoor.:

    Hoi Mia en Johan.
    Geweldig jullie avonturen.Bij ons gaat alles rustig zijn gangetje en zeker niet die uitstapjes die jullie maken.Als je toch naar Nederland komt had dan maar daar niet zo naar een wasrekje gezocht en dit ook van Nederland mee genomen.
    Wel leuk dat je tante Julia nu kan gaan opzoeken.Dit zal ze geweldig vinden.
    Ondertussen sla ik al je leuke en mooie foto's op.
    En in Nederland niet te veel uit geven dan kan je sparen voor een onderwatercamera.
    Het is heel jammer bij zo'n avontuur,als je die niet hebt.
    Veel groeten van Jacques en Roos.

  • 11 Juni 2012 - 22:17

    Leontien:

    Geweldig Mia... heb het met veel genoegen gelezen en we moeten ook zeker snel naar Tobago! Eerst die container maar eens laten komen, die helaas vertraagd is.. dus bij terugkomst nog geen bakkie koffie op de bank!

    Geniet van NL, zie je over 2 weken!
    Gr. Leontien

  • 26 Juni 2012 - 11:12

    Marianne Hartman:

    Hoi Mia en Johan

    Lees vandaag pas je reisverslag, en het is nu 26 juni.
    En jij was in Nederland tot en met 23 juni.Helaas
    Maar op zulke momenten heb je het zo druk met je moeder en inkopen doen.

    Wat een belevenis als jullie gaan snorkelen,geweldig.
    En zo een glasbodemboot lijkt me ook wel wat???
    Jammer dat we een modderslootje hier aan de overkant hebben.
    Het stikt hier namelijk van de kikkers DAG EN NACHT KWAKEN(ik vind het heerlijk,maar sommige vinden het vreselijk om aan te horen)
    groetjes en we wachten op nog meer leuke verhalen.

    Marianne

  • 01 Juli 2012 - 17:54

    Gusta Horsman:

    Hoi Mia en Johan,

    Een paar dagen te laat om je nog even te zien, maar ik heb met veel plezier de mooie foto's en reisverslag bekeken. Je kunt zó voor een professional doorgaan! Wat beleven jullie toch spannende dingen, een heel kontrast met de Kervinkpolder. Met het weer wil het ook niet erg lukken, dus tussen de buien door tegen de wind maar fietsen! Wat een ellende!
    Nog veel plezier.

    Hartelijke groeten,

    Gusta.

  • 12 Juli 2012 - 09:25

    John:

    Hallo Mia en Johan,

    Ik heb nu pas je reisverslag van je trip naar Tobago gelezen. Schande, ik weet het!!!
    Wat een prachtige natuur, ik geniet echt van je foto's en bijbehorende verhalen.
    Wat was het ook leuk dat je via Skype even aanwezig was bij de seizoenafsluiting van onze club.
    Ondanks het ontbreken van live muziek is het toch een gezellige boel geweest en ook het weer werkte mee behoudens een korte bui.
    Ik zie uit naar je volgende reisverslag en hoop dan eerder te kunnen reageren!

    Groeten uit een koud en regenachtig Heerle.
    John

  • 07 September 2012 - 14:39

    Ina Kort:


    Hallo Mia,
    Gecondoleerd met het overlijden van je broer.Wat moet dat heftig geweest zijn, om zo'n bericht te krijgen! Ook voor je moeder moet het een hele schrik zijn geweest. Het is een probleem als je heel oud wordt,dat je kinderen eerder overlijden dan jijzelf. Dat moet heel verdrietig zijn. Fijn dat jij bij haar kon zijn.
    Hier gaat alles zijn gangetje. We hadden ons huis bijna verkocht, maar uiteindelijk ging het toch niet door. dus nu maar weer afwachten.
    Veel sterkte en groeten ook voor Johan,
    Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Wekom op mijn website. 15 maart 2012 ben ik vertrokken naar Port of Spain, Trinidad & Tobago voor 15 maanden. Johan doet er een studie om de overstroming van de CaroniRiver te stoppen. Tja, dan moet je wel mee, toch....??

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 1459
Totaal aantal bezoekers 58322

Voorgaande reizen:

15 Maart 2012 - 23 December 2013

Trinidad en Tobago

Landen bezocht: