Trinidad here we come! - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu Trinidad here we come! - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu

Trinidad here we come!

Door: miamathijssen2

Blijf op de hoogte en volg Mia

20 Maart 2012 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Nieuwsbrief 1

Trinidad, here we come…
Ben goed aangekomen in Port of Spain. Kostte me wel veel moeite om een visum te krijgen (waar heb ik dat meer gehad?). Het hele vliegveld was al leeg, maar mijn douanebeambte nam de tijd. … Gelukkig, toen ik na een helder ogenblik mijn retourticket kon laten zien, was ik plotsklaps zeer welkom, werd me een geweldige tijd toegewenst en kreeg ik een visum voor 3 maanden! Bij Johan deden ze even moeilijk en….hij kreeg een visum voor 3 weken. In die periode moet hij zijn werkvergunning rond hebben. Ik ben benieuwd.
De eerste indruk is fantastisch. Bijna iedereen groet ons op straat. Mensen zijn heel spontaan. Johan wordt regelmatig aangesproken op zijn snor, die ze “very impressive” vinden met de duim omhoog.
Maandag gaan we met de makelaar op pad.
Port of Spain is niet een stad van een “bounty island”. Beetje rommelige stad met vrij nauwe straatjes. Prachtige panden, die slecht onderhouden zijn en een heleboel kapotte muurtjes. Weinig tuin aan de huizen, maar wel zeer royaal. Stoepen, waar gaten inzitten, want er moet misschien ooit nog een lantaarnpaal in.
We zijn ook aan de kust geweest en dat uitzicht was prachtig. Bij een strandtentje stond een man met ukelele, die een liedje voor ons heeft gezongen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en warempel hij kende The Netherlands en vertaalde het meteen naar Holland en zong over de voetbal en ook weer de snor van Johan.(Karel, je moet naar Trinidad). Het rijmde ook nog en dat afgewisseld met "Mathilde" en O, island in the sun. Was wel leuk. We hebben een broodje haai gegeten. Terug in het hotel een duik in het zwembad genomen en vanavond in een Thais restaurant gegeten. Dat was heerlijk. Ik moet wel gaan oppassen, want mijn broeken zitten nu al strak.
Zondag hebben we de botanische tuin en het cultureel centrum bezocht. De tuin was prachtig. Niet alleen planten en bomen, maar ook volop kleurrijke vogels. Zelfs een kolibrie. Het cultureel centrum was gesloten daarom zijn we doorgelopen naar het centrum.
Jaha, dat was andere koek. Veel armoede, zwervers, mensen liggend langs voorgevels van gesloten winkels. We waren gewaarschuwd, dat er enkele wijken zijn, waar je beter niet kan komen. Nou, achteraf in de reisboeken gekeken en dit was er zo een. Maar het was overdag en ik had geen luxe juwelen om en geen handtas meegenomen.
Maandag is Johan weer aan de slag gegaan. ’s Middags zijn we met de makelaar op pad gegaan. Een huis en 3 appartementen bekeken. Twee waren er zeer naar onze smaak. Dus met de makelaar afgesproken, dat we met deze twee wel door willen. ’s Avonds stond op de email, dat deze appartementen inmiddels verhuurd waren. Ra-ra! Op een achternamiddag!
Vandaag een lokale mobiel gekocht, want de Nederlandse is wel een beetje erg duur in gebruik.
Vanmiddag met een andere makelaar op pad gegaan. Een huis en twee appartementen in hetzelfde gebouw van gisteren bekeken. Was wel erg lachen. De tegenstelling was heel groot.
Een echt Indiaas, pompeus, glitter, gordijnen met allerlei roesjes, bedden met gekrulde houten opstaande pilaartjes, ruim gedrapeerd met sprei. Bijna een tillift nodig om het van bed te halen.
De ander kaal, saaie bruine bank, wel een gigantische tafel, saaie gordijnen. Maar het oogde 10x ruimer dan het eerste appartement. En.. een prachtig uitzicht op de bergen, de zee en een stuk stad met ’s avonds alle lichtjes.
Je begrijpt. Het leven van een expat is nog niet zo eenvoudig.

Hartelijke groet,

Johan en Mia

  • 21 Maart 2012 - 15:12

    Hans De Rooij:

    Wist niet meer wanneer je precies ging en belde spontaan. Dacht zit nog eenzaam op de Plaat. Niets is minder waard. Niets bijzonders dus. Veel plezier en succes met jullie woonruimte.

  • 21 Maart 2012 - 16:26

    Wim En Janny.:

    Geweldige mooie foto`s. Op onze in Afrika gemaakte beelden staan ook de mooiste bomen maar het gras was daar bruin en dat internetnetwerk, we hebben het erger gezien. De vonken spatte er werkelijk van af.
    Wij hopen dat jullie snel passende woonruimte gaan vinden met voldoende (ruime) logeerkamers om niet voor gesloten winkels te moeten slapen.

  • 22 Maart 2012 - 14:09

    Ron & Lena,:

    Hallo hallo hier uit het hete (jaja 18C...vandaag!!!) Holland,
    Wat een prachtige flora en fauna(weer eens andere palmen dan die uit Spanje...)!!! Mooie stranden!!! Heb me even een poosje in Trinidad gewaand na het lezen van jullie verhaaltje... Tja om even een "vakantiegevoel" te krijgen is het alleenmaar nodig om jullie verhalen te lezen en te genieten van de prachtige foto's!!! Wensen jullie nog het allerbeste naast dit moois toe! En we wachten in spanning de volgende info af...

  • 22 Maart 2012 - 14:19

    Willy Kip:

    Hoi Mia leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!! Ik ga t zeker volgen veel plezier!!

  • 22 Maart 2012 - 14:44

    Wilma Van Seters:

    Wat een mooie foto's en wat een gedoe met die visa. Hopelijk lukt het Johan inderdaad om binnen 3 weken een werkvergunning te hebben anders moet hij al gauw weeer terug! Sterkte met het vinden van woonruimte en met de aanpassingen aan het leven daar. Het broodje haai zal best lekker zijn geweest en hopelijk worden julie daar niet te "gehaaid"van.
    Hier is het momenteel eens lekker lenteweer. De celsius thermometer loopt al aan het eind deze week op toto 20 graden. Niet slecht voor Nederland. Verder alles oké. We hopen gauw jullie adres en tel.nr. te vernemen. Altijd gemakkelijk voor een praatje of een briefje. Emailen is leuk maar post ontvangen ook toch?
    Hartelijke groeten ook vanTon, Wilma

  • 22 Maart 2012 - 16:47

    Joep En Emmy:

    heel veel succes met het inburgeren. Hopelijk snel een prettig huis en jullie spullen op de plaats van bestemming. Maar vooral leuke kontakten met anderen. Niets is belangrijker dan vrienden om je heen, als je ver van huis bent. Ik hoor nu nog het autootje komen, toen ik in het donker alleen zat (geen listrik). Johan veel succes het het werk.
    hartelijke groeten, Emmy

  • 22 Maart 2012 - 17:18

    Christina:

    Hoi Mia en Johan,

    Het gaat fantantisch zo te horen. Fijn dat je goed bent geariveerd. Waar je al niet tegenaan kan lopen als je aankomt op het vliegveld. Met je leuke foto's op de site kunnen wij ook nog even genieten. Het is wel appart als ze wat liedjes voor jullie zingen. Wij laten Cees wel zingen als wij aan het lopen zijn. In de eerste week van mei gaan wij weer gezellig bij het Appeltje eten want wij gaan voor 6 weken naar Frankrijk toe. Ik neem mijn laptop mee zodat wij je activiteiten kunnen volgen. Succes met jullie woonruimte en ik wacht vol spanning op je volgende mooie foto's en belevenissen.
    Wij staan ook nog in je verslag met Jaha dat was ander KOEK hahahah
    Nou de groetjes van ons Jaap en Christina Koek

  • 22 Maart 2012 - 18:04

    Gerie:

    Hoi Mia

    Wat leuk om jullie te volgen via deze site! de foto,s zijn geweldig! leuke internet verbinding!
    ben benieuwd in wat voor woning jullie terecht komen, maar een mooi uitzicht maakt veel goed.
    ben weer volop aan het nordicen en train samen met peter voor de 4 daagse elke week tussen de 15 en 20 km.

    Groetjes en veel succes. Gerie

  • 22 Maart 2012 - 18:22

    Els:

    Leuk om jullie te zien. Mia je bent erg flexibel dus het zal weer wel wennen in Trinidad.
    ik heb er vertouwen in.
    groetjes en geniet van alles.

  • 22 Maart 2012 - 18:57

    Anita:

    Hoi Mia,

    Wat leuk om jullie te volgen op de site,zo te zien hebben jullie wel leuk daar met de palmbomen en broodje haai, wat minder leuk met de appartement ,veel succes daar en geniet ervan . Ik begeleid dinsdagochtend nogsteeds de groep,we hebben ook vaak over u,het is nogsteeds heel gezellig, hoop dat ook zo blijft . groetjes


  • 22 Maart 2012 - 19:05

    Annemarie:

    Hoi Mia en Johan

    Leuk jullie op deze manier te mogen volgen , de foto's spreken voor zich zelf vooral de nieuwe internet-aansluiting is heel bijzonder .
    Hopelijk krijgt Johan snel een werkvergunning anders is hij weer zo terug in Nederland en dat is niet de bedoeling.
    Succes bij het snel vinden van een mooi appartement met een mooi uitzicht .
    Ik wens je een mooie tijd en wil jullie belevenissen graag volgen .
    Groetjes Annemarie


  • 22 Maart 2012 - 19:17

    Geniet Er Maar Van!:

    Hoi Johan en Mia, nou, jullie zijn met recht wereldreizigers zeg! Dit is weer even heel wat anders. Caribisch gebied, vakantieland.... Hoop dat jullie een leuke woning vinden. Leuk om jullie te volgen. Ik wens jullie een supermooie tijd toe, hartelijke groet, ook namens Wim! Eva

  • 22 Maart 2012 - 19:46

    Dora:

    Wat zien jullie er straalend uit, (met dat broodje haai!!)
    Zo te zien ben je al heerlijk aan het genieten,leuk dat we jullie zo kunnen volgen .
    Nog veel succes met het zoeken naar een geschikte woning
    En ik blijf jullie volgen.

  • 22 Maart 2012 - 20:05

    Harry En Jorien:

    Leuk om jullie te kunnen volgen! Wel fantastisch om op allerlei plekken op de wereld een tijd te wonen. Roland is nu in Colombia met vakantie, krijg enthousiaste berichtjes. We wensen jullie een goede periode in Trinidad!

  • 22 Maart 2012 - 20:15

    Riet Van Gool:

    Hoi Mia
    Zo ik het kan lezen gaan jullie weer een hele leuke tijd tegemoed , heel anders dan Rusland.
    We hebben het nog vaak over jou hoor in ons gezellige cubje.Wij wandelen nog elke woensdag en gaan ook af en toe een strandwandeling maken of gezellig uit eten samen,We zijn eind vorig jaar nog uit eten geweest met z'n allen omdat we inmiddels al 5 jaar bestaan.En dat is allemaal voort gekomen vanuit jou lessen .Ik vind het erg leuk om je reis verhalen te volgen.Fijne tijd samen

    groetjes Riet

  • 22 Maart 2012 - 21:00

    Ludo En Andrea:

    Mia en Johan,
    Fijn nog eens iets van jullie te horen en dit dan vanuit Trinidad.
    Wij wensen jullie een leuke tijd daar en dat je vlug een woonst mag vinden!
    Groetjes uit Schelle
    Ludo & Andrea

  • 22 Maart 2012 - 21:16

    Marian Brugman:

    hoi Mia leuk joh je reisverslag ennnnnnn
    leuke foto,s
    Ons clubje is nog steeds bij elkaar,
    groetjes Marian

  • 22 Maart 2012 - 21:51

    Bep Maas:

    Ziet er allemaal fantastisch uit. Ik heb jou een mail gestuurd met nieuws over Jacques, maar ik ga jou zeker weer volgen.
    Groetjes.

  • 22 Maart 2012 - 21:52

    Lia V/d Boom-Vriends:

    Hallo Mia en Johan Donderdag 22 03 2012

    IK heb je brief gelezen en vind dit heel apart, om je zo te zien.
    Ik hoop voor jullie op een mooie tijd, daar
    Die pakken ze niet meer af.
    En wat een mooie foto’s
    Het lopen hier gaat gewoon door hoor, heel gezellig onder elkaar.
    We leggen ook een euro uit maar daar gaan we dan voor eten.
    Ik denk dat je daar wel fijn kunt wandelen. maar wees voorzichtig.
    Heel veel groetjes

    Lia v/d Boom-Vriends uit Bergen op Zoom ( Bos sportief wandelen)



  • 23 Maart 2012 - 04:45

    Ron Van Kerkvoorden:

    Hallo Johan & Mia,
    Selamat Datang in Trinidad en Tobago.
    Even wat anders dan OTA-33 en het wonen aan de Jl. Hegermana in Bandung.
    Johan veel succes met het project en voorkom de banjirs in de toekomst en Mia vooral heel veel plezier en kijk uit naar reisverslagen.
    Groetjes,]
    Ron en Cindy.

  • 23 Maart 2012 - 07:24

    Jopie Potappel:

    Hallo Mia.
    Leuk je weer eens te horen .
    Wij gaan het zeker in de gaten houden wat,
    jullie daar beleven.
    H Groet Izaak enJopie Potappel.

  • 23 Maart 2012 - 07:24

    Jopie Potappel:

    Hallo Mia.
    Leuk je weer eens te horen .
    Wij gaan het zeker in de gaten houden wat,
    jullie daar beleven.
    H Groet Izaak enJopie Potappel.

  • 23 Maart 2012 - 11:28

    Ingrid:

    Hallo Mia en Johan, leuk zo'n reisverslag en we gaan het zeker in de gaten houden want we zijn hartstikke nieuwsgierig hoe het met jullie gaat. Was het broodje haai lekker? Hopelijk vinden jullie snel een leuk appartement, dan kan het settelen echt gaan beginnen. Groetjes Bart en Ingrid

  • 23 Maart 2012 - 13:39

    Roos Van De Schoor:

    Hallo Mia en Johan.
    Ondanks wat tegenslag gaan jullie daar in Trinidad veel beleven.
    Wij zijn hier allemaal de tuintjes aan het opknappen terwijl jullie de natuur helemaal klaar om jullie heen hebben.Geweldig onder de palmenbomen.
    Zo te zien smaakte het broodje haai ook goeg.
    Bij deze wens ik jullie veel plezier toe,tenminste als jullie een woning hebben gevonden.
    Veel groeten van Roos.

  • 23 Maart 2012 - 18:37

    Dook En Janny Brooij:

    Hallo Mia en Johan,
    Leuk deze site, gelukkig is nu alles bijna rond. Ik houd je op de hoogte van onze dingetjes en belevenissen, en jij doet hetzelfde. De onze zijn niet zo spectaculair. Maar afgelopen zondag heb ik toch een super dag beleefd, met het 40 jarig jubileum van het koor. Kon gewoon niet beter. Moest het toch even kwijt aan jou. We nordiccen er vrolijk op los. Voorlopig groeten van Janny en ook van Dook natuurlijk.

  • 23 Maart 2012 - 19:27

    Rob:

    Hoi Mia en Johan,

    Gelukkig hebben jullie "Island in the sun" al wat kunnen oefenen ;) Succes met het vinden van een aangenaam stekje daar.
    Groetjes, Rob

  • 24 Maart 2012 - 14:20

    Theo En Faridah:

    Jullie blijven ons verrassen. Jullie zoveelste avontuur. Als jullie je autobiografie gaan schrijven dan wordt dat een bestseller. Zoals jullie weten vinden wij het ook prachtig om in het buitenland te wonen. Het verrijkt je leven en maakt met gemak kleine ongemakken goed. Wij wonen nu voor enkele jaren in Nederland om onze kinderen en kleinkinderen te helpen, maar daarna kiezen wij ook weer voor het buitenland, normaal gesproken weer voor onze plek in Spanje.
    Wij wensen jullie ook nu weer veel woon- en werkplezier en natuurlijk is waar ook ter wereld altijd veiligheid van toepassing.
    Wij kijken met veel belangstelling weer uit naar jullie verhalen.

  • 24 Maart 2012 - 18:12

    Emmy Veeger:

    Hallo Mia en Johan,

    Bofkonten zijn en blijven jullie !
    Dat visum zal wel lukken, door-de-wol-geverfde lui zoals jullie laten je daar niet door nerveus maken neem ik aan !
    Wat ga jij er doen, Mia ? Is er een expat-cluppie of zelfs nederlanders ?
    Jij amuzeert je anders toch wel.
    Hier is alweer een record gevestigd : de warmste maand Maart sinds 100 jaar of zo.
    I.v.m. mijn "heupen-ongesteldheid" en het druk hebben van Marieke ben ik dit voorjaar niet naar Costa Rica geweest. In plaats daarvan komt zij, zodra ze tijd heeft, even naar hier.
    Want ze is peetante van SUZE, de schrikkeldag dochter van Joris en Ellen.
    Veel groeten en ik volg jullie met veel plezier,
    Emmy

  • 24 Maart 2012 - 19:35

    Mariet:

    Hallo Mia en Johan. Klinkt al veelbelovend. Tja huizen nog ff geduld? Tis geen Barregu! Succes.


  • 25 Maart 2012 - 14:11

    Mirjam&Jos:

    Hoi Mia&Johan

    Leuk al die foto,s en al een leuk huis gevonden? gisteren de verjaardag van Toos gevierd. Je moedertje was er ook, samen met B&L, was gezellig.

    Groetjes.

  • 25 Maart 2012 - 15:14

    Jacqueline:

    Wat een leuke foto`s.En wat een lekkere temperatuur.
    Je laat vast wel wat foto`s zien als je een woning gevonden hebt.
    Hou je taai en geniet ervan.
    Zonnige groetjes Jacqueline.

  • 25 Maart 2012 - 16:59

    Marianne:

    Hoi Mia en Johan

    Wat een leuke reis hebben jullie weer.En WEER mocht ik jullie koffers niet dragen!!!!!!
    Gratis aangeboden en niet aangenomen nou van de familie moet je het........
    Ik wil weer alles weten hoor,dus mail er maar op los.
    Ik hou ze hier thuis wel op de hoogte,vinden ze allemaal reuze interessant.
    We wensen jullie een hele leuke tijd toe en hou ons op de hoogte!!!

    groetjes Marianne

  • 25 Maart 2012 - 19:50

    Miriam Keijzer:

    Weer een spannend verhaal. Hoop dat het huizen zoeken wat opschiet. Lijkt mij heerlijk weer daar, jullie zullen vast heerlijke wandeltochten kunnen maken. Ik zou zo zeggen, geniet optimaal van de mogenlijkheden daar, maar daar ben ik niet bang voor dat zullen jullie vast wel doen. Ben benieuwd naar jullie nieuwe onderkomen en geniet van dit nieuwe avontuur. Veel liefs XXX Miriam.

  • 25 Maart 2012 - 21:42

    Corrie Van Eekelen:

    mia .
    ik zou je zo achterop willen komen wat een prachtige stranden
    .wat voor taal word daar gesproken spaans of engels ook
    ga je daar ook nog wat doen mia of relexen haha dat kan je toch niet
    groetjes corrie van de maandagploeg

  • 29 Maart 2012 - 07:44

    Corrie Kaptein:

    Hallo Mia
    Mijn eerder geschreven verhaal is denk ik verloren gegaan dus een andere poging.
    Wij kennen elkaar niet en toch vind ik het leuk jou te mailen.
    Ik ben een reisvriendin van John ikwoon ik Pijnacker.
    John verteld veel over jou en Jutta dus een beetje zijn jullie bekend voor mij.
    John heeft mij jouw site gestuurd en ik vond het leuk jouw verhaal te lezen.
    Wat een land met veel tegenstellingen ongelooflijk.
    En dan die tocht over de berg met de verschuivingen echt om te griezelen,maar achteraf misschien leuk om mee te maken.
    En het appartement wonen jullie er al.
    Ja zal we een mooi uitzicht hebben en als het waait lekker mee deinen.
    Ik mail nog wel een keer als je het leuk vind.
    groetn van mij voor jullie
    corrie uit pijnacker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mia

Wekom op mijn website. 15 maart 2012 ben ik vertrokken naar Port of Spain, Trinidad & Tobago voor 15 maanden. Johan doet er een studie om de overstroming van de CaroniRiver te stoppen. Tja, dan moet je wel mee, toch....??

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 1386
Totaal aantal bezoekers 58338

Voorgaande reizen:

15 Maart 2012 - 23 December 2013

Trinidad en Tobago

Landen bezocht: