Tropisch regenwoud - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu Tropisch regenwoud - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Mia Mathijssen - WaarBenJij.nu

Tropisch regenwoud

Door: miamathijssen2

Blijf op de hoogte en volg Mia

26 Maart 2012 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Hartelijk dank voor alle reacties, zowel via de site als via de gmail. Erg leuk.
Vanmorgen (zaterdag, anders denken jullie dat we hier vakantie vieren :)) zijn we naar het ASA Wright Bird Sanctuary geweest, een uur rijden van Port of Spain. Het ligt midden in een tropisch regenwoud. Je kunt er alleen wandelingen maken onder begeleiding van een gids. Wij troffen een gids, die met veel humor heel veel kon vertellen. Zie bij de foto’s een greep uit de bloemen, planten en dieren, die we vandaag gezien hebben. We zagen nog veel meer kleurrijke vogels, maar die wilden niet stil zitten.
Na de rondleiding zijn we via een andere route, de noordkust, teruggereden naar P.o.S.
Op de route zagen we een bord, dat de weg afgesloten was, maar de chauffeur was ervan overtuigd, dat de afsluiting niet voor hem bedoeld was en dat we er door konden. Spannend en wat jammer, dat ik het niet op de foto heb gezet. Het weggetje (toch een normale hoofdweg) dwars door het tropische regenwoud werd steeds smaller en plotseling reden we op een versperring. Er was een heel stuk uit de wand van de berg naar beneden gekomen en op de weg beland. Aan de andere kant van de weg was de verschuiving gewoon verder gegaan. Nog een geluk, dat de weg er nog lag en wat een geluk, dat het nog geen regenseizoen is. Een gedeelte van het zand en de bomen, die op de weg waren beland was al opgeruimd. Er was net genoeg ruimte om erlangs te rijden, maar wel langs de afgrond. Verder beneden zagen we dat de verschuiving ook daar gewoon doorgegleden was. Daar zijn we wel gestopt om een foto te nemen. Jammer , dat je op de foto niet de diepte kan zien.
De chauffeur kent werkelijk alle plekjes en overal heeft hij “vrienden”, zitten. Dit keer een eigenaar (Duitser) van een vakantiehuisjescomplex, waar we wat gedronken hebben. Er was ook een stuk strand bij, dus zijn we daar nog even naar toe gelopen. De kustlijn is werkelijk prachtig. Eromheen is het vaak (errug) rommelig.
We beginnen al aardig onze weg te vinden in Port of Spain. Deze week zaten we op het balkonnetje van onze hotelkamer toen er ineens veel auto’s met zwaailichten aankwamen en stopten bij het CHAUD Creole restaurant naast ons hotel. Uit een van de auto’s kwam een man met geweer, die in het straatje rondkeek. Even later stapte de president met gevolg uit om lekker bij de buren te gaan eten. Ik kan je melden, dat hij een goede smaak heeft, want omdat we in het hotel zitten zijn we in de luxe positie om iedere dag een ander restaurantje uit te proberen, zo ook dat Creoolse. Gewoon een lekker lokaal restaurant met normale prijzen. Wij waren niet te lui om even rond te wandelen en een van de chauffeurs aan te spreken. Hij meldde ons, dat hier de beste kok van Trinidad werkt. Verder hebben we een Thais, een Indiaas, een Italiaans, een Frans en een niet te identificeren restaurant bezocht. Alles is er. En ze presenteren de gerechten allemaal even feestelijk. Er valt nog veel te leren voor me.
Johan had de chauffeur verteld, dat ik graag Indiaas eet. Op een middag, terwijl wij appartementen bekeken was hij naar huis geweest en had een complete door zijn vrouw bereide Indiase maaltijd meegebracht. Alles in luchtdichte doosjes verpakt. Met de complimenten van zijn vrouw. Dat zijn toch wel hartverwarmende dingen. En wat kan ik terug doen…? Gelukkig heb ik wat pakjes stroopwafels in Hollandse verpakking meegenomen voor “je weet maar nooit”. Nou, dat kwam dus goed van pas.
En hoera, we hebben we een appartement gevonden. Ik begin wel te twijfelen of Johan zijn eigen project (plan maken om de jaarlijkse overstromingen tegen te gaan) vertrouwt, want het is op de 20ste verdieping, dus zeker van droge voeten! Het geeft te denken… Het is een ruim appartement met twee logeerkamers. Uitzicht op de heuvels en de zee, wat wil je nog meer. Het was vandaag een beetje winderig, dus ik hoop, dat we niet van het zeer ruime balkon waaien. Het complex is nog vrij nieuw, dus geen gezeur met oude fornuizen, wasmachines e.d. Het is het meest verzorgde en best onderhouden appartement, dat we tot heden gezien hebben. Tot zover zijn we dik tevreden. Dat was het weer voor vandaag.
Groet Mia.

• 26 Maart 2012 - 17:11

Ingrid:

Leuke foto's! Was even bang dat die eerste een "uit de kluit gewassen" rat was :-)) Gefeliciteerd met jullie appartement, ziet er netjes uit. Je hebt vast een prachtig uitzicht.
    Groetjes Bart en Ingrid

• 26 Maart 2012 - 20:59

Gerie:

Wat een geweldige beleving en wat een prachtige natuur! Heel leuk dat we mogen mee genieten! Fijn dat je een mooi appartement hebt gevonden. Echt hoog en droog.
    Vandaag anderhalf uur genordic met prachtig mooi weer!
    Groetjes Gerie

• 27 Maart 2012 - 07:07

Mae:

Hoi tante Mia,
    Wat ziet Port of Spain mooi uit! En wat fijn dat jullie al een nieuw onderkomen hebben! Met oma gaat het prima, ik had haar vorige week gebeld en toen vertelde ze dat ze jullie op tv heeft gezien. Ik vond al raar...heeft ze soms sateliet tv ofzo en dat jullie dus toevallig op de nieuws te zien waren ofzo. Maar ze bedoelde dat ze jullie via Skype dmv videobellen heeft gezien. Ze vond het zo fijn, net alsof jullie in de kamer met haar zaten haha :)

• 27 Maart 2012 - 10:08

Roos Van De Schoor:

Geweldig Mia en Johan.
    Ook al is het voor jullie geen vakantie voor ons die naar jullie foto's kijken is het al vakantie.
    Die prachtige vogels en planten,daar kom ik niet op uitgekeken.
    Gelukkig hebben jullie een appartement gevonden.Bij 20 hoog zullen jullie beslist geen natten voeten krijgen.
    Mia en Johan geniet van alles dan kunnen wij hier meegenieten.
    Heel veel groeten van Roos.

• 27 Maart 2012 - 10:19

Marian Kools:

Gefeliciteerd met jullie huis met wel heel veel brievenbussen. Misschien dat je een duif kunt nemen, zodat je niet zelf naar beneden hoeft om de post te halen.
    Veel plezier verder op dit mooie stukje wereld.

• 27 Maart 2012 - 12:31

Sjan Hugens:

hoi Mia leuke foto's en het is er heel mooi zo wij kunnen zien,ik ben blij dat het goed gaat.
    met ons clubje gaat het ook goed mijn man doet nu ook lekker mee we zijn nu met achten,
    we gaan door tot je weer terug bent,en heb je nog nieuws horen wij het graag,groetjes
    Sjaak en Sjan

• 27 Maart 2012 - 12:52

Annie Withagen.:

Hoi Mia.
    Heb de mail van Lia gekregen.
    Maar wat zitten jullie daar mooi.
    En al zo gouw een appartement.
    Maar dat broodtje haai is niks voor mij.
    Groetjes Annie.

• 27 Maart 2012 - 13:10

Betty Raats-Jacobs:

Hallo Mia, als ik het goed lees hebben jullie je draai al gevonden.
    Leuk en duidelijk verslag blijf jullie volgen groetjes Betty.

• 27 Maart 2012 - 19:36

Dimphy V.Broekhoven:

Hallo Mia,
    fijn dat jullie nu een eigen appartement hebben.
    Wat is de natuur daar prachtig. Blijf maar veel foto's maken! Kunnen we lekker mee genieten.
    groetjes, ook van Jack
    Dimphy

• 27 Maart 2012 - 21:04

Henriette:

Hallo nicht. Voorlopig al een indruk hoe het er is en hoe jullie weer je draai gaan vinden. Mooi land! lijkt wel op andere eilanden die we in zuid-amerika hebben bezocht.
    Hoop gauw een foto te zien van het huis wat jullie hebben gevonden.
    Groetjes en enjoy tot gauw mails

• 28 Maart 2012 - 04:56

Marianne Hartman:

Hoi

Wat een leuk verslag ik geniet er altijd van.
    Heb de foto's van het regenwoud bekeken,prachtig(wat zou ome Janus hebben genoten
    van de vogeltjes foto,s)
    En wat een toestand met die wegversperring.
    Geniet ervan,ik kijk alweer al uit naar het volgende verslag.

groetjes Marianne

• 30 Maart 2012 - 10:07

Jan Vinckx:

Nou, Johan en Mia dat ziet er niet slecht uit zeg. Vooral die kolibries zijn echt schitterend. Dit is wel even uit te houden daar. Hier is het kabinet aan het struggelen en na een paar lentedagen weer fris.
    Groetjes. Jan&Esther

• 31 Maart 2012 - 15:35

Ina Kort:

Goed om van jullie te horen dat de verhuizing heeft plaatsgevonden endat jullie je draai al een beetje hebben gevonden!! Fijn dat jullie een goed appartement hebben gevonden met uitzicht op zee nog wel!!
    Hier is de situatie redelijk. Ik blijf jullie met belangstelling volgen.
    groetjes, Ina

• 03 April 2012 - 19:42

Anita Schoonen:

Hoi Mia,

Wat is daar mooi ,prachtig uitzicht,geweldig ja Zuid/Amerika ,geniet ervan.
    Ik moest heel veel groeten aan u doen van de wandelgroep ,we missen jou nogsteeds ,iedere
    keer hebben we het over .Tot nu toe gaat hier prima en hoop dat het ook zo blijft.

Groetjes Anita en van de wandelgroep

• 09 April 2012 - 10:04

Willy Kip:

Hoi Mia, leuk om te volgen wat jullie allemaal meemaken en je hebt gelukkig een leuke plek om te wonen, wel lachen op de 20e!! Zeker geen natte voeten je gaat op zeker haha. Waar Hollandse stroopwafels al niet goed voor zijn maar zeker leuk van die mensen om een hele maaltijd voor mensen die ze helemaal niet kennen te bereiden! Ik blijf jullie volgen, ik lees helemaal geen reacties van de koffiedames?!?!? Ik hou ze wel op de hoogte, hoewel ik ze ook niet veel zie. Nel heeft een kleinzoon Jelle maar dat wist je waarschijnlijk al. Het weer hier, Pasen, is niet veel soeps heb nog steeds kacheltje aan, jullie zitten beter!!

groetjes Willy

• 11 April 2012 - 08:48

Elly Seijbel:

Eigenlijk ben ik een beetje jaloers,maar ik vind het leuk om je verslagen te lezen.
    Geniet maar lekker als er niet gewerkt moet worden.
    groetjes
    Elly